Moikka!

Käytiin kansainvälisen toimiston järjestämällä reissulla Wienissä vaihtariporukalla 21-22.5.2011. Koska reissu oli koulun järkkäämä, hintakin oli sen mukainen: junamatka Villach-Wien-Villach, yö hostellissa, ilmainen aamiainen, opastettu kaupunkikierros ja Stephensdomin (kirkko Wienin keskustassa) “sisäänpääsy”, yhteensä 35€.

Matkaan lähdettiin aikaisin, kello 7 aamulla. Noin viiden tunnin junassa istumisen jälkeen saavuttiin Wieniin, ostettiin metroliput ja suunnistettiin hostellille viemään tavaroita. Tämän jälkeen oli muutama tunti vapaa-aikaa ennen Stephensdomilla kokoontumista, joten lähdettiin tyttöjen kanssa syömään. Söin ylläri ylläri lasagnea, ja join talon valkoviiniä! Nam :)

Raflasta

Seuraavaksi tavattiin Stephensdomilla muut vaiharit ja suunnattiin kirkon sisälle. Itse asiassa emme menneet kirkkoon, vaan yhteen sen torneista, edessä olisi noin 170 askelmaa jyrkästi kaartuvissa kierreportaissa. Jos siellä olisi kompastunut, ei olisi itku ollut kaukana eikä kyllä teho-osastokaan. No, onneksi ei kompastuttu ja päästiin ylös saakka katselemaan upeita maisemia kaupungista.

Stephensdomilta

Tämän jälkeen alkoi opastettu kaupunkikierros, jolla jaksoimme olla tyttöjen kanssa huimat kymmenen minuuttia. Shoppailuhimo (ja minun huono olo) vei voiton! Ennen shoppailua käytiin kuitenkin Sparissa, juomakaupassa ;) Käytiin nakkaamassa juomat hostellille ja harmillisesti aikaa shoppailuun oli vain muutama tunti. Shoppailun lomassa minun olo huononi, taisin saada auringonpistoksen, ei kiva! Vaikka hostellille päästyämme yritettiin kaikkia poppaskonsteja, ei olo parantunut, joten minun oli pakko skipata illaksi suunniteltu baarireissu, ei kiva tämäkään! Mutta elämä on..

Mini kaupunkikierrokselta!

Seuraavana päivänä syötiin ilmainen, huippu aamiainen! Sen jälkeen suuntasimme pienellä porukalla Schönbrunnin palatsille, jonka takana oli kaunis ja todella suuri puutarha. Yksi vaihtareista oli todella herrasmies ja tarjoitui kantamaan minua! Heti virheen ymmärrettyään tämä sanoi, että tarkoitti laukkuani, lol :) No mikäs siinä :)

Schönbrunnin palatsia ja puutarhaa.

Schönbrunnin puutarhasta.

Wienin reissu kesti huimat 24 tuntia (about 35 jos junamatkatkin lasketaan), joten kovin paljoa ei keretty näkemään.

Mitä muistan Wienistä?

viinin

auringonpistoksen

portaat

Hieno paikka! :) Täytyy käydä uudestaan joku toinen kerta! (Oikeasti :) )